Monday, March 25, 2013

Asam Pedas Ikan Parang


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Hari ini nak letak gambar masakan Asam Pedas Ikan Parang yang saya masak untuk makan tengahari semalam. 

Asam pedas antara masakan yang saya gemari. Sebab ada rasa pedas dan masam dan memang sedap kalau dapat menghirup kuahnya. Ermmm sambil menaip sambil terbayang bayang asam pedas ni, boleh kecur air liur.

Selalunya kalau saya masak asam pedas, memang buat sikit sekadar untuk sekali makan saja sebab my husband tidak menggemarinya. Disebabkan saya teringin nak makan, so saya masak juga untuk kepuasan tekak sendiri dan untuk yang sorang lagi saya sediakan masakan kegemarannya....


KARI KETAM.

Saya tak makan pun kari tu, sebab lebih excited nak makan asam pedas.



Resepi asam pedas ni saya ambil dari blog CMG.



8 comments :

Marsita Yahya said...

memang heaven kalau hirup kuah nya...

Gee® said...

nyum2x...

Rohah said...

menu pebret sy n husband..kuah tu yg jadi igauan..

ibundo said...

suka....suka....

Yong Is My Name said...

ermmmm...
slurpppp kuah dia memang best..

zila norazila said...

salam syg kak zila,
asam pedas mmg kerap buat dirumah nie..klu dapat hirup kuah tue sedappnya kak:)

sudipVSsenduk said...

bunga kantan, bendi & tomato tu saya cop!

Ummi said...

Assalam Hazila apa kabar? Lamanya akak x menerobos masuk ke dapur sahabat2 alam maya ni...baru bertatih2 nak update semula....adeeii..sedap nampak asam pedas....pasti sedap...tau, taaauu...gerenti sedap...akak pun peminat asam pedas jgk.. ^_^